помощен център

Соковете – богат източник на витамини

Пиенето на сокове е много ефективен начин за пречистване и тонизиране на тялото. Соковете трябва да се пият бавно и да не са нито твърде студени, нито горещи. Можем да ги приготвим комбинирайки различни съставки. Модерните кухненски уреди ни позволяват бързо и лесно да си приготвим пресен сок. Това помагага изграждането на един здравословен навик - ежедневното приготвяне и консумиране на прясно изцеден сок. Освен това соковете правят диетата ни вкусна и по-лесно усвояема.

Ето няколко полезни и лековити сока:

  • Прасковен сок. Препоръчва се при: проблеми с ритъма на сърцето, анемия и стомашни проблеми свързани с ниска киселинност. Пийте по четвърт чаша преди ядене. Не се препоръчва при: наднормено тегло, алергии и диабет.
  • Гроздов сок. Освен богат на витамини, микро и макро елементи, сокът има слабително и антибактериално действие и спомага за намаляване на нивото на холестерола. За максимален ефект сокът трябва да бъде приеман три пъти дневно. Хора страдащи от диабет, наднормено тегло и храносмилателни проблеми не е препоръчително да приемат гроздов сок или той трябва да бъде в много малки количества.
  • Сок от нар. Зарежда тялото със сила и енергия и регулира храносмилането. Освен това е и биологичен стимулант използван за лечение на панкреаса. Препоръчва се при анемия и след операция. Може да пиете ¼ чаша три пъти на ден. Винаги го разреждайте с вода за да предпазите стомашната лигавица и емайла на зъбите. Приемането на големи количества може да доведе до запек.
  • Сок от грейпфрут. Стимулира метаболизма, храносмилането, регулира функциите на черния дроб, намалява кръвното налягане, подпомага борбата с атеросклерозата и предпазва от разширени вени.
  • Малинов сок. Този сок се препоръчва за анемия, атеросклероза, хипертония и бъбречни проблеми.